sponsor by

Tuesday, December 13, 2011

ombak rindu dan pakcik teksi

haii, sume. salam satu malaysia, dua malaysia, tiga malaysia. first of all aku nak bagitau aku dah tengok ombak rindu. woot-woot, walaupun hampir lewat seminggu, seminggu ek? aku pun x pasti tapi aku nak bagitau jgk. suka hati aku la kan. hak2. ombak rindu boleh la best, sedih kot. hek2. mungkin best sbb aaron hensem. opps. hihi. 

ekceli, aku x nk pung buat review pasal ombak rindu, aku sebonae nak share experince dgn reader #bajetadeorgbacaje tentang kesah kami berlima naik teksi premier. korg pernah rase? huh, ade la rase mcm org kaya. hahak, tapi sampai je um jd kayap. hek2.

gambar hiasan

nak tau, macam nie. lepas dah tgk wayang kat mid, dah makan dkt mcd, kitorg pun nak balek kolej la kan. ade la tempat beratur tggu teksi dpn pintu north mid valley tu,  mase tgh beratur tu 2 fmily sbelum kitorg dapat teksi waja, pastu kawan2 cakap, 'untungla dpt waja' hak2, aku cakap la  'itula namanye rezeki'. hik2. pastu turn kitorg tggu teksi, sekali yg dtg teksi premier, hyundai ape tah aku x tau, tapi pakcik tu cakap hyundai safi. giles. hak2. nak tak nak naik la kitorng 5 org.

di dalam teksi, pakcik tu punye la banyak cakap. bosan aku. berlagak sangat. die cerita la teksi nie ade beberape class, yg kitrong naik nie premier class, tapi ade yg la tinggi executive, yang selalu kite naik tu name nye taxi budget, atau low class. itu pakcik tu la yg cakap.

korg tau, selama nie kan naik teksi biasa mule2 start meter RM3. pastu naik seposen, seposen. tapi teksi nie mmg menakutkan. aku mmg tutup mata je la x tgk meter tu. mule2 start RM4, naik doposen, doposen berape second je kot dh naik. giler seyh. aku rase baru je start jalan, bru sekali pandang meter tgk dah nak 9hinggit gilos.

kitorg mule2 pegi kolej kediaman satu dulu hantar syakila, dari mid ke kolej satu  pastu baru pergi kolej sembilan. sampai kolej satu kene RM17, lepas tu bile dah sampai kolej sembilan kene RM13. giler x? RM30 dari mid ke UM. huh. masa pergi kene RM9 je, tu pun sbb jem, klo tak RM7,8 mcm tu  je kot. ini sume gara2 teksi premier.

ape pon, ombak rindu best, hik2.
aku tak kesah tau klo pakcik tu senyap, nie pakcik tu mcm nak makan sup croc je. alamak kurang ajar pulak. hek2, sori pakcik, tapi sy mmg x suka. ngeh2, pakcik tu berlagak giler, cite pasal kete tu mahal la, kalau org nak beli kene gaji besa la pangkat atas dr manager la, kene bujang la ape la. pastu die cakap lagi, dia ade 4 isteri la, sbb die mampu la, isteri die sume berkerjaya la, cite pasal anak2 die ape ntah die koya kan lagi. berlagak btul. aku tak paham, perlu ke die cerita sume tu. perlu? kalau cerita bende general je ok la kan, macam die baru lepas makan ke, ngantuk ke, aku tak kesah la jugak. nie ade bini 4 pun nk kecoh. pffft. dah la mahal, kene dgr story telling free plak. oh lupe dia ade cakap lagi, die bekas tentera. 

dah, biarkan pakcik teksi premier terjun dgn labu labunye. hek2. sabar dyana :) hehe.

eh tapi aku nak cite lagi, ade lagi satu part, kitorg bile tgk meter laju macam air, kitorg da bajet2 da nak turun kat kolej satu, kire pakcik tu x yah pegi kolej sembilan la, sekali die cakap, 'pakcik nak igtkan ye, jgn sesekali kite menganiayai org ye, bile berjanji harus menepati' hak2, sape yg teraniaya kat sini sekarang pakcik?

the lima wink2
ok dah, kali ni betul2 dah habis pasal pakcik teksi tu. hek2. memang night mare habis la mlm tadi. RM40 transport pegi balek. fuyoo. mkn kenyang.

ape pun pakcik teksi thx sbb hantar kami pulang, x marah cume terkejut je. orite, chill sume. hek2.

p/s: final tidak lama lagi,

wish untuk awak : gudluck final!! :)

sumber *pakcik gugel
update: teksi tu nissan sylphy bkn hyundai safi. hahak aku men bubuh je. dekat2 je sylphy dgn safi. 
suke?

No comments: