sponsor by

Friday, September 16, 2011

minggu haluansiswa um

hai. hek2. aku senanye x tau nk mule mcm mne. hak, tp da mule da pun. kan. okey la, dulu lepas matrik apply upu, alhamdulillah dpt um.

Duk dekat kolej kediaman ke-9[kk9]. kolej tu kat luar kampus um. jadi nk pegi fac kene naik bas. mmg ade la bas yg disediakan. okeh, senanya nk cite pasal MHS@Minggu Haluansiswa atau dalam istilah lain orientasi.

mhs kitorang start 4sept2011, ahad. pagi tu dlm 9.30 dah smpi um. masuk kat pintu utama um pusing2 cari kolej aku sekali kolejnye kat luar. haha. patut la kat signboard yg dr mule aku masuk smpi ke tengah semua kolej ade dlm signboard, tp tak tulis pun kolej 9. sedih mule2. haha.

bile dah smpi kene sediakan 4 barang, surat tawaran, kad pengenalan, gamba passport & rm5 utk food container. pastu abg aku ckp, kau duduk penjara ke siap ade food container. haha. aku cakap la. mulut kau. haha. pastu kene la ikut kaunter2 yg ade. xsilap ade 6 kaunter. last skali kaunter kunci. bile beratur kat kaunter kunci yg depan aku nie pusing la pastu sekali aisyah asmawi. member matrik dulu. menjerit kot kitorg jumpe. haha. da lme x jumpe, 5 bulan kot. haha. mmg rase jejak kasih gile la. hahaha. mmg suara kitorg je kat situ, mula2 mcm segan la jgk, tp bkn kenal sape2 pun kat situ mase tu, kenal ecah je. haha, kitorg balun gelak2 kuat2. hak2. pastu ade org ckp 'jejak kasih lettew' hahak. layan je la. pastu kitorg berpisah sbb dia dapat blok worawari[haha, betul ke aku eje nie?] aku blok cempaka. die depan sekali, blok aku blkg skali. hek2. lawak je bile igt balek.

sebelum tu aku ade la tgk name kumpulan2 diorg dah bahagi siap2. tapi, die x panggil kump 1, kump2, die panggil sel 1, sel 2. dah sudah. abg aku gelak lagi la. 'mmg penjara dowh' die cakap da mcm jel dah. haha. aku diam je la. hek2. aku sel* hek2. 'sel=jel' lolz.

pastu kitorg kne kumpul kat dewan sri tanjung= dewan kolej kediaman ke-9 pukul 2. pukul 1 diorg cakap, ibu bapa diminta meninggalkan kawasan kolej sebelum pukul 1 terima kasih. hek2. so mak, abah, nenek, abg aku pun pulang la mereka ke rumah. tinggal lah aku sendiri membawa diri. poyo. haha.

dari pukul 2ptg tu smpi pukul 2pg la duduk kat dewan sri tanjung tu. aku mcm lupe2 sket aktiviti hari pertama. duduk2 dalm sel, bincg2 spe ketua, spe penghulu/wati, die bgtau peraturan time mhs, pastu buat ape lg ek? em, pilih2 nak masuk ape sukan atau kesenian. aku masuk bola jaring. haha. tp kalah. mmg lahir utk kalah kot. kah2. x penah aku merasa menang men bola jaring. pasni nk men gme lain. hak2. jd da bincg2 sume tu ngam2 pukul 2. mmg 12 jam duduk je. duduk penat, berdiri penat.

esoknye kene bgun awl seawl 5pg da kne ade kat dewan. haha. tp ak pelik, aku x penah dgr bunyi alarm selama smggu mhs nie. nasib bek rumet aku kejut. kalau tak. mmg x bgun la aku. hek2. tp sepanjang mhs nie aku tak penah terlanjur tidur. sume on time. hek2. tahniah kpd aku. ngeh2.

dan begitulah, rutin harin setiap hari. tido lambat dan bgun awl.

antara pengisian, ade mcm sesi taklimat utk semua pelajar um. jadi semua kumpul kat DTC=dewan tunku canselor. dtc nie dlm kampus la kan. jadi kitorg pegi sne naik bas. naik2, tgk2 da sampai depan dtc. hek2, kalau kolej2 lain sume kene jalan kaki. walaupun diorg dlm um tapi jauh kot nk berjalan. antara yg best la bg penduduk kk9. tapi kdg2, kdg2 ke? aku rase skali je balek kolej jalan kaki dr fac. tp takpe la. da lme x jogging pun. hek2.

mlm terakhir paling sakit. tido pukul 4.30. hak2. tapi naseb bek bgn pukul 11. haha. sbb ade explorace. pastu mlm tuade dinner. dinner yg paling self service. hak2. kite yg bukak meja, susun meja, kite yang wat persembahan, kite yang tgk, kite yg makan, kite yg amek air, kite kemas meja. hak2. dinner dlm gelap. haha. lawak je, tp ok la. kan. hek2. yg paling kelakar aku cakap kat ecah time makan tu 'ntah2 kite yg kene bsh pinggan' sekali tu ade budak chinese tu die ckp bhs die la bende yg sme, bsh pinggan. haha. bayangkan kalau betul2 spe yg pakai high heel skali kene bsh pinggan kat blkg. gagaga. okeh aku da mule merepek. hak2.

lastly dalam byk2 lagu yg ade aku paling suka lagu satu harapan dgn gaya. haha, best. rase kembali ke zaman kanak2. hak2. dan disbbkn lagu nie, suara aku hilang. semangat tak? haha

p/s:disebabkan minggu haluansiswa nie tak boleh kuarkan hp, so ak x de gamba nak share. mcm bosan gak senanye xde gamba dlm post nie. kan?


suke?

No comments: