sponsor by

Tuesday, August 23, 2011

kenangan bersama CHARLIE

hai, salam 10 ramadhan terakhir. sama2 la kite meningkt kan ape yg patut ditingkat kan di bulan mulia ini[peringatan tuk diri sendiri] lagi 6 hari nak raya, kiranya x sampai seminggu pun lagi. bila dah raya 6 hari lepas tu pulak da sambung blaja balek. takut pulak aih. =.=' dulu time matrik ckgu2 lecturer2 cakap ' kalau kita da masuk sini[matrik] maknanya sebelah kaki kita da ade kat u, tinggal lagi sebelah je lagi nak masuk. lepas nie, dua2 belah kaki nak masuk dah~ ffuuu. aku dah nak masuk u la weh. haha. seram sekejap.

eh2, senanye bukan aku nak cite pasal seram2 nie. aku nak cite pasal serangga yg selalu bersama aku time kat matrik dulu. haha. kire aku adalah regular victim die la. ces. ngeh2. name nye charlie atau dalam saintifiknye rove beetle. saintifik ke? haha. entah la. aku pggl binatang la ek, macam baik pulak aku tgk kalau pggl dye serangga, haha. binatang nie kocik je alah besar2 kerengga je. kaler die oren hitam. kebetulan same pulak dgn beg yg matrik bg utk tahun tu. hehe. ape kene mengena? huh. hak2. tiap2 tahun ade je charlie ni.

mengikut yg aku tahu, charlie nie bermusim. pada musim padi menuai, eh ke musim menuai padi? hahaha. aku pun tak tau ape yg betul. tapi ade kaitan la dgn padi2 nie. hahaha. mmg serius blok+ aras aku paling byk gile2 punye charlie. dekat ampaian tu. spe sidai bju kat ampaian konfem kene la selit2 kat celah2 baju. dan aku la tu. hahaha. mmg tak pernah serik. rumet aku sume sidai baju dalam bilik, aku je malas nak sidai dalam bilek sbb mcm lg best je sidai lua. dah byk kali kene gigitan charlie masih degil utk sidai kat lua. haha.


sumber: pakcik gugel [rove beetle]

nak tau, bile dah sidai baju kat lua pas dah kering tu angkat la kan bwk masuk bilik utk dilipat, sbelum tu kene kebas2 dulu, takut mr charlie dok bergayut kat baju aku. tapi tak makan saman gak walau kite kibas. bile dah sampai bilek nak lipat. fuh byk gile charlie.charlie nie hukum die tak bole bunuh dgn sentuhan tgn, mcm kite bunuh nyamuk. kalau kene abes la tgn kau macam terbakar. dan selalu jgk aku kene, bkn bunuh pkai tgn pun. tapi bunuh jgk la pakai bende lain. so aku simpulkan kat sini, kalau jumpe charlie jgn la bunuh, just tiup atau halau die je, tapi jgn gne tgn la. lagi2 bile die berjalan atas tgn. just tiup je bg die jatuh.

nie namenye gamat. sejuk je bile pakai sbb bru klua peti ais ahak. bole dapat kan dikaunter pejabat asrama. haha, ubat charlie. tapi doc kate kalau dah parah sgt tak gune pun gamat nie, tak baik jgk, mmg kene jumpe doc.

mule2 diorg aja nak bunuh kene pakai solatape. haha, mls nk pikir mcm mne ejaan solatape tu betul2. kire bile die tgh jalan tu kau tampal je terus jgn bukak2. aku nie bengong, dah bunuh pakai solatape pastu bukak aku kumpul die byk2. hahaha. lepas insiden tu, aku kene charlie kat bahagian tertentu. sampai klinik jgk la aku.mmg pedih giler nak mampus. kene kat bhgian kaki mmg terseksa la nak jalan. huhu. aku rase aku punye la paling besar kesan mcm terbakar tu antara membe2 aku. tapi dah jumpe doc letak ubat lame2 baik la.

alah, x clear. nie la yang aku cakap, akupegi kumpul. haha. byk x?

ade yang kene lagi dasyat. kene kat muke. jatuh saham sekjap. hehe. yg kene kat bhgian2 yg nampak mmg segan gile la kot nk pegi kelas+ kuliah sume.

tapi charlie nie aku bunuh time sem satu je. biasa la batak siket dgn charlie nie. naik sem dua. aku dah jadi baik. tak bunuh2 dah. tapi kalau aku jumpe je aku trauma sket. haha. sem satu jela byk kesan2 gigitan/bisa charlie nie, bile dah naik sem dua. dah tak de. ade charlie cume aku tak kacau die. hehe.

moral of the story jgn kacau die walau die kacau kau. haha. sbb die selalu kacau aku time aku bsh bju. die pun sebuk nk basuh jgk. haha. last2 berenang2 la die. hek2. n aku lari. hehe.

tapi kan bisa charlie nie 12x lebih bahaya dr ular ape tah, aku pun lupe. dan bole membawa maut kalau tertelan. seram pulak. teori lagi satu yang aku dpt ngan charlie nie, kalau kite bunuh sekor, nt die bwk sedara mare spupu spapat jupe kite. kire mcm kalau kite bunuh sekr nnt dtg dua ekor. bunuh dua dtg empat. so nak selamat pakai sheildtox. haha. ntah la doc ckp kat aku ade penyembur tp die tak ckp pulak penyembur utk ape. ah, ntah la. haha.

okay, selamat menghabeskan bulan ramdhan. sbnrnye aku nak buat kueh raya, tapi oven tu bile pasang habes satu rumah blackout. hak2, so kene tggu balek kg la. ade oven kat kg. hui.


suke?

No comments: