sponsor by

Thursday, July 19, 2012

update belog sempena ramadhan.

"ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna, agar dapat ku lalui dengan sempurna."
harini jumaat 20 Julai 2012, esok 21 Julai 2012 bersamaan 1 Ramadhan, puasa dah weh. rasa sekejap je masa berlalu, makan tido, makan tido tup tup dah nak puasa dah. fuh fuh fuh. 

nak cite nie, mak abah aku baru balek dari mekah buat umrah. hehek. macam2 cite2 menarik yang boleh dikongsi. insyaAllah ada rezeki mak nak bawak aku pulak tahun depan ke tahun lagi satu ke. hehe. mak aku pergi under Zahafiz [promote kejap] okay la jugak service dia, tapi byk lagi agen yg lg baik. pilihlah yang terbaik. kadang2 kalau murah-murah sgt hotel dia jauh la ape la, tapi boleh je kira hotel mmg utk tido je la. sbb tido pun tak lama waktu malam dia kejap sgt. 

lagi mak aku cerita bila kat sana akan ramai yang minta sedekah macam2 ragam. nasihat dari mak aku bagi je bile dia dah mintak. sbb bile mak aku dah kehabisan wang kecil untuk diberikan kat mereka yang memerlukan ada je ujian yang datang. antaranya tak jumpa2 abah aku, tak nampak hotel, tak jumpe /hilang kasut [itu biasa], bateri phone kong dan mcm2 lagi. mak aku cakap sume nie berlaku bila mak aku tak bagi bila dorg mintak. yang tak tahan nye bila mak aku ada 5riyal ckp kat yang mintak tu takde duit kecik nak bg 1riyal la kan, siap dia nak bagi balance. ngeh2. itu comel. lagi satu bila jumpe sorg mak aku bg 2riyal pastu bila lagi sorg mintak mak aku bg 1riyal dia boleh tanya kenapa kawan dia tadi dpt 2 dia dpt 1. hek2. macam2.

dan aku pun takde idea nak cite ape lagi. ape apepun selamat menyambut ramdhan almubarak kepada semua pembaca blog, kawan2, sehabat handai, kaum kerabat dan lain2. :) 
suke?

No comments: