sponsor by

Monday, August 8, 2011

aku.facebook dan game

oleh kerana laptop aku nie tidak mempunyai grafic card, ram tidak besar dan macam2 lagi kekurangan jadi game utk aku main dikala bosan pun agak terhad. banyak dah game adek aku bagi tapi sumenye perlukan grafic card. jadi kalau aku nak main sgt pon computer game nie aku pegi kat laptop adek aku je la. hek2. di sebabkan adek aku lelaki game2 lelaki je la yang aku main. hahaha. macam pes dan street fighter. game pun ade jantina. hak2.

game yang aku main dalam laptop aku x lain tak bukan mesti la game yang ade kat laman sosial. dulu2 time xde facebook suka maen game kat myspace. ape tah name game tu. macam buat2 rumah. kene amek kayu, besi bagai utk siapkan rumah. haha. alah. lupe plak name game. kalau tak, bole gugel cari gamba. hek2

pastu lepas SPM, bile dah buat acc facebook. tgk abg, adek aku main cafe world ak main la jugak macam best je. aku siap buat entri kowt pasal nak share game nieh. haha. ye lah duk umah abah tak bagi keje,aku cari la keje. kaya kowt men game tu. haha. selain cafe world aku bercucuk tanam jugak.farmville. hek2. aku kire usahan berjaya jugak la mase tuh. keh2, besar kot aku punye ladang.

bile dah bosan maen 2game tu aku beralih arah dgn maen mytown. nie sume gara2 khaliesah. byk klua kat newsfeed aku pasal game tu, so aku try la. dan mytown pun best jgk. ngeh2.

lepas dah masuk matrik aku berhenti la main game2 kat facebook. sbb susah nak online. lagipun kene tumpu kat pelajaran*poyo je nieh, hahaha. mule2 je. lepas dah abes sem1 bapak aku bagi broadband. tumpuan ku sekarang beralih kepada facebook. masa ku byk terbuang di situ. ngeh2. ade sekali aku x tido sekali bdk praktikum ajak men game kat facebook namenye crimecity*xsilap la. hehe, dye ajak sbb nak tambah jiran je. aku try maen macam best pulak. aku maen la kejap. tapi x segila men cafe world la. hehe. sbb kelajuan broadband yg tidak mengizinkan. haha.

bile dah habes matrik. cuti. aku men game baking life pulak. lebih kurang macam cafe world, tapi baking life dye buat cake je lah. kalau cafeworld sume jenis mknn ade. tapi baking life susah sket, dye kne hire pekerja betul2, kalau cafe world main sap sap sui je. bole amek je sape2 tanpa perlu pengkonfirman dr kawan kite tuh. kalau x ade pekerja kite rugi 10%dr keuntungan. aku sebenarnye dah bosan dah men game nih. tapi bile kawan aku macam nak lawan aku ,aku jadi tercabar. hahaha. aku pantang di cabar. muahahaha. so sementara belum masuk blaja nie aku akan pastikan aku sentiasa dihadapan. lepas dah masuk blaja nanti nak lebih 10 level kedepan pown aku x kesah. hak2.

nie la bakery aku.haha.

di kesempatan ini aku ingin mengajak rakan2 facebook ku utk try game baking life. bukan ape aku nak tambah jiran je. hahaha, nak beli oven weh. kene ade 32 jiran. gilos. membe aku tu dah 40. aku bru 20 lebih je. ngeh2.

setakat nie je la,kesah aku.facebook dan game. aku da penat menaip. sekian.

p/s: ohw sgt tension dgn kesiputan laptop aku.

suke?

No comments: