sponsor by

Sunday, May 22, 2011

uni pilihan?


salam. dulu aku penah post pasal nie time pas spm. skang aku post lagi sbb bru lepas matric. waa, lapan pilihan kene pilih. mane satu kena letak 1st choice. anyone? help me.

antara yang aku pilih ialah Uni Malaya, Uni Putra Malaysia, UiTM, Uni Teknologi Malaysia, dan lain2. 4 pilihan pertama amek course Accounting, 4 pilihan terakhir amek course ekonomi same Uni ngan pilihan 3pilihan pertama iaitu UM,UPM, UiTM dan UKM.

kegila buntuan aku sekarang. Nak masuk UM tapi gile hard je aku rase. Walaupun result bgus mne pown tapi kalau macam tak maintain susah jugak kan. Takut pulak. Ade sesape tak kawan2 ke sedara mare korg UM amek course Accounting share2 la something kat sini. sume cakap susah. mane tempat blaja tak susah. ek?hehe.

sebenarnye mmg tak nak mintak UiTM, bkn sbb lain. sbb nanti suke2 dye je nak campak kite kat mane2 kan. kang tercampak ke Arau ke, mau meroyan aku.hehe. mintak jauh. 4 tahun kowt nak duduk negeri org. setahun di penang pown sgt menyiksakan berjauhan dgn Puchong. bkn ape, duet tiket bas tu kan, bole beli macam2 kowt.hek3, alasan. mase fasa 1 ak x minx UiTM, aku minx UUM tapi abah aku kate jauh kowt sintok sane. tu tuka UiTM nie.

UTM pulak aku tak pasti, antara skudai atau KL. ntah la. ak pown tak tau.

mmg dari dulu nak UPM, 1stly sbb alah, Serdang kan jiran je dgn Puchong. hehe. tapi aku macam nak try UM tapi aku tak tahu la. konfius. pening sume ade. haha.

tarikh kemaskini tutup 26hb mei nie. huhu.
ACCA tu pulak ape? utk ape? CPA? adeh byk nye aku tak tahu.

mane satu nak letak 1st choice? huh. anyone? ade Uni lain? Usim pown best jugak, bole blaja arab lagi. hek3, bajet~~~

P/S : tahniah sape yang memilih utk ke matrikulasi esok :) blaja rajin2. okeh.

suke?

No comments: