sponsor by

Wednesday, September 5, 2012

Raya @samsmel 2012

Hai, Salam satu, dua, tiga Malaysia :)

pejam celik pejam celik dah enam september dua ribu dua belas dah, bermakna kurang 3hari untuk aku meninggalkan rumah tercinta [bajet jauh sgt pulak]. dan memulakan semester baru, tahun baru, tahun ke- dua pengajian. setelah cuti lebih kurang 3 bulan. hikhik. >.< doakan aku ye.


hari selasa lepas pipah & nina(kembar mesir), mira ajak aku g samsmel, aku pun gagahkan jugaklah pergi dgn public transport dah bawak kete pun tak berani nak buek macam mano. mula2 kena la tunggu bas atas bukit nie haa, aku mintak abg aku hanta kat bus stop kat dpn siket boleh dia suh pergi sendiri, sedih bebeno. aku pun gagahkan jgk la daki bukit dgn berbaju kurung. phew, haha.kepada yang belum berpengalaman tolong jgn cuba membahayakan diri anda. k. keh2.


bas dah sampai aku turun kat mid pastu dr mid nek ktm ke ukm. aku ngan mira satu tren, kembar dorg lambat sket. jadi tren yang lagi satu. kalau korg ada baca tweet aku pasal campak lombong tu aku tuju kat dorg la nie. hahaha. jgn marah k. time tu je angin tak baik siket bila dah jumpe sampai tak ingat dunia(sbb ingat akhirat je). keh2. bila sume dah kumpul kat surau ukm solat zohor bermulalah perjalanan ke samsmel dgn menaiki teksi.

smile
yang sedihnya time dah sampai samsmel dalam pukul 3, lambat, ye sangat lambat. ramai la cikgu yang dah balek.cikgu2 yang sempat jumpe mula2 cikgu rohayati, ustazah rosmarina, cikgu norizan, sir kamal, cikgu yusmahida dan last sekali cikgu peja :) ngeh2. tak ramai pun kitorg jumpe.

bila dah lama kuar baru perasan aku, amira, rasafah & rasanah kitorg satu dorm time form 5. hahak. jadi kitorg nama kan perjumpaan ini sebagai reunion dorm G. hehe.

ayam goreng
bila dah jumpe sume cikgu, raya umah cikgu peja kat umah warden. borak punya borak punye borak, makin tak habis la boraknye. tibe2 bukak cite pasal MLM( baca score A) bile amira dah start cite yg dia kene tipu, aku pun start la jgk.kalau ada masa aku buat entri sket pasal MLM yg aku kene. yelaa cite kat cikgu nak mintak pendapatla kan. sbb cikgu pun ada pengalaman. pastu kitorg singgah asrama tumpang solat kejap masa tulah hujan mula turun, makin lama makin lebat.

seronoknye makan
dah siap solat sume, pergi semula kat umah cikgu peja, cikgu peja mengoffer dirinya utk menghantar kami ke stesyen ktm ukm. hujan masih terkawal masa ni, cikgu pun bawak kitorg tibe2 sampai ke warta(itu nama dulu sekarang giant).cikgu bawak pergi KFC rupenye.hahak. kitorg main2 je, cikgu pergi bawak betul2 pulak. ngeh2. org cakap rezeki jgn ditolak. keh2. lepas dah makan cikgu pun hantar ke ktm.time nie mmg hujan lebat gegile lah. bila dah sampai cikgu bagi duet raya pulak. hewhewhew. semoga dipermudahkan segala urusan cikgu kelak :) cikgu cakap "amek la, gaji cikgu ribu ribu" hak comel je bile cikgu cakap macam tu. masa tu dah azan maghrib.





aku dah risau sebenarnya sbb setiap kali aku pergi samsmel aku akan sampai rumah sebelum mak abah aku sampai, tapi time nie dah maghrib kompem2 la dorg sume dah sampai. utk tidak merisaukan mereka aku bagitau aku lambat sket hujan lebat baru kat ukm pe sume. dan mak aku cakap okay je. hak. penat je aku takut. keh2.


Alamak aku tutup pulak poster dato' najib *kami mendengar*
kitorg solat maghrib di surau ktm ukm tu. bila dah siap sume tunggu tren, amira cakap 'harap2 tren baru.' sekali yang muncul ktm lama kuang2. dah la kosong je ktm tu. kitorg pun naik buat macam ktm sendiri bergambar bagai nak rak. kahkahkah. bila tren dah gerak, sampai kat stesyen bangi lama dia berhenti. kitorg sambung bergambar lagi. haha. rasanah yang tak suka bergambar tu asyik offer nak amek kan gambar je jd gambar dia takde. hek2.

nak dijadikan cerita sampai kat stesyen kajang dia berhenti lama, lama sangat. aku tak pikir ape ape pun ingat dia mmg tunggu lama sbb malam. tibe2 ada announcement tapi slow sbb koc kitorg jauh kot dr depan announcement berbunyi begini "perkhidmatan ktm dr seremban akan ditamatkan dikajang akibat dari masalah banjir di serdang" lebih kurg mcm nie la announcement dia. dgn pintu di biarkan terbukak.tapi kitorg sume blurrr, macam tak percaya lah kan sebenarnya dia nk suh kita keluar dr tren tu.dah 3,4,5 kali jugaklah dia ulang announcement tu tapi kitorg sume dlm tren tu tak kuar. last2 kami berempt keluar dulu baru lah yang len sume ikut.

duduklah kitorg bertafakur kat surau ktm kajang. org kaunter tu cakap boleh jadi dalam sengah jam macam tu dah boleh jalan balek. tanya pkcik teksi ke klsentral dia caj RM60. tunggu punya tunggu tak jalan pun. lepas tu ada yang mengoffer diri utk amek kitorg sume. semoga dipermudahkan segala urusan awak :)

lebih kurg pukul 11 sengah kot aku sampai umah. sangat thrill pergi samsmel haritu.

moral of the story: belajar bawak kete sampai pandai. cepat!

credit:
P/s: terima kasih kepada amira, pipah, nina kerana menjayakan program *best sangat *
       terima kasih cikgu peja blanje kepsi, hanta ke ktm,dapat duet raye. hahak
       terima kasih awak jadi hero. ngeh2.


suke?

No comments: